fredag 3 maj 2013

Ansvar

Sossar och Centersossar pratar om ansvar. Då tycker jag att dom kan början med det nu, En demonstration med en god del över 500 deltagare, en överfull aula vid fullmäktige, alla insändare och artiklar i många sociala forum, från kommuninvånare som annars aldrig normalt gör detta. Att man inte respekterar och tar till sig dessa signaler tycker jag är allvarligt, och samtidigt som det bara är drygt ett år till nästa val.

Man säger att det är det svåraste beslutet någonsin, man måste då skratta, för om man ser till tidsplanen, och tiden som finns till eftertanke för att det ska bli ett bra beslut, ja då kan man undra. Vad jag ser, så måste väl ändå ärendet med det nya torget vara det svåraste, för det är ju ännu inte klart.


Ni pratar om att man inte får falla för populism, det behöver berörda definitivt inte vara rädda för. Nej i detta ärende är istället risken för att våra skattepengar, och skattehöjning blir satsade i ett projekt som inte bara tas i bakvänd ordning, utan här kan också många miljoner bli bortkastade, som hade behövts på övriga barn i Silbodal och Töcksfors. Ska man sen se helheten, så får jag be vederbörande att öppna ögonen och ta av skygglapparna, då kommer ni att se att, många barn och bygder blir allvarligt drabbade av detta.

Det är inte bara ett krav, utan det är en rättighet, att vi ska visas den solidaritet vi har som kommuninvånare, ni kanske vill glömma oss, men våra skattepengar vill ni nog ha. 
Nej driver ni igenom detta före nästa val, behöver ni inte vara rädda för att bli populära. Nej risken är att ni kommer att bli ihågkomna för en förhastad dumhet.


Sen skulle jag vilja ha ett svar från er som ansvarar för detta, och särskilt från dom som bor i dom bygder man vill försämra. Varför tar ni inte hänsyn till att många av våra barn får sämre utbildnings möjligheter än andra pga. orimligt långa resvägar.
Så även om ni har blivit beordrade att inte sjunka så lågt, så att ni svarar mig här, så tror jag ändå det vore smart, för på dessa frågor svarar ni inte ens i fullmäktige.


Vet att många av er läser detta, tänk efter, tycker ni att jag har fel, i så fall skit i mig då. Det är ändå ni som får stå för ert beslut sen, SÅ DÄRFÖR TÄNK EFTER NOGA.


Kermith Andersson Östervallskog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar